دختری به نام سایرا

روزانه نوشت

دختری به نام سایرا

روزانه نوشت

گندترین پاییز

 

 امسال پاییز فوق العاده مزخرفی داشتیم از همه لحاظ  مالی و جانی و ...


اول پاییز که شوهر عمم فوت کرد که فوق العاده دوسش داشتم دقیقا 30 آذر هم دایی بابام که فوق العاده باهاشون رفت و آمد خانوادگی داشتیم و دقیقا جای بابابزرگ نداشتم بود 


از اون روز خیلی گریه کردم 


بگذریم که مکل خودون هم سر جاشه و ایضا مشکلات دیگه هم که ر به ر دادره میاد 


چقدر خسته ام  و از همه بدتر فهموندن یک سری چیزا به یک سری افراده که ......


هیچی چی بگم که این جور مواقع که یکی فوت میکنه آدما چکار میکنن ؟


یا میرن تعزیت طرف یا زنگ میزنن 


قطعا اس نمیدن 


لذارین بگم 

بابابزگ کاظم که فوت کرد و عمه ی کاظم بابای من شهر دیگه بود اومد و برا تمام مراسمشون و چون اون شهر کار داشت مجبور شد رفت و آمد کنه 

و عین سه روز مراسم اومد 


بابای من از دار دنیا فقط همین یک دایی رو داشت چون پدر و مادرش سالهاست که فوت کردن 

و ناگفته نماند ما دو دفعه که رفتیم بعد ازدواجم کرمان عین دو دفعه با کاظم رفتیم خونشون و شبم موندیم 

و اونا هم الحق سنگ تموم گذاشتن 


حالا اون بنده خدا فوت کرده کاظم تو تلگرام به بابام تسلیت گفته 

از طرفی بابای من رو این جور چیزا حساسه و قطعا اگه نتونه بره پیش طرف حتما بهش زنگ میزنه که البته اصلشم همینه 


حالا بیا اینو ب این کاظم حالی کن که بابا جان زنگ بزن زشته اس دادن بی عزتیه 

اس مال نون خریدن و چیزایی از این دسته 


خولاصه که کلی سر این ماجرا حرص خوردم اون که به درک به گور سیاه گذشت بارها به خانوادم گفتم که این بشر سیستمش همینه متاسفانه 


حالا من خودم به زندایی بابام زنگیدم و تسلیت گفتم البته تو مدرسه بودم با موبایل 

بعد میگم بیا ظهر بهش بزنگیم تو هم حرف بزن بلاخره این همه عزت گذاته سرت با یک قیافه ای گفت باشه که خدا بدونه 

حالا نمیدونم بزنگه یا نه ولی اعصابم خورد شد 

خدایا این حداقل یک روابط اجتماعیه من چجوری به این این جور چیزارو حالی کنم 


حالا درسته کلا اهل تلفن زدن نیست ولی باید یک جاهایی رو هم دیگه آدم شعورش برسه 


البته نا گفته نماند که من احمق خاک بر سر جلوش گفتم عمه هام زنگ نزدن زندایی جان دلخور شدن 

حق داره اونم با خودش بگه عمه هاش که زنگ نزدن من چکاره ام که زنگ بزنم ولی خوب تروخداسرزنشم نکنید این خصلت بدیه که من دارم 


از این به بعد سعی میکنم بیشتر رو خودم کار کنم و سوتی ندم 


خولاصه اینم از این 


طفلک زندایی بابام کلی امروز خوشحال شد و کلی دعا کرد که انشالله سایه ی شوهرت رو سرت باشه 


گفت من کاظمو خیلی دوست دارم عین پسرم میمونه انشالله خدا حفظش کنه و سایش رو سرت باشه 


اینارو هم به کاظم گفتم 


طفلک زندایی جان چقدر خوبه خدا صبرش بده 


این جور مواقع که کاظم این کارو میکنه فقط از ته دل از خدا میخوام گیر یک آدمی عین خودش بیوفته 

---------------------------


الان اومد خونه باهاش در کمال ملایمت حرف زدم  یهو گفت چی بگم گفتم بگو مثلا خدا بیامرزه ما وظیفه داشتیم بیایم و ... 

خولاصه یهو گفت نه زن دایی بابای تو به من چه ربطی داره من به مادرم زنگ نمیزنم ( فقط اس میده ولی اونجوری هم نیست که اصلا نزنگه ها - اس  هم که میده دو صفحه تایپ میکنه ) 


گفت من میدونم این اخلاقم بده ولی من تلفنی نیستم  ولی لزومی هم نمیبینم این اخلاقمو عوض کنم 

منم بهش گفتم تو که فهمیدی این اخلاقت بده خوب کم کم تغییرش بده 


گغت نه من به بابات که بابات بود اس دادم 

منم گفتم عرفش اینه برا تسلیت زنگ میزنن اس مال نون و ...


یهو گفت من همینم میخوان قبول کنن میخوان نکنن



درد من اینه که این تا اتفاقی برا خودش پیش نیاد درک نمیکنه جالبه بعدش که به اون نتیجه میرسه میگه ها 

ولی دیگه درکش همین قدره 


چقدر میتونست با زنگ زدنش عزت مند کنه من و خانوادمو 

ای خدا لعنتش کنه 


هرچند کرمان هم که بودیم یک چشمه هایی از اخلاقیات گوهشو دیدن دیگه چیز تازه ای نیست 


ولی به درک من به پدر و مادر افتخار میکنم که منو اینجوری تربیت کردن 




نظرات 5 + ارسال نظر
توت فرنگی جمعه 11 دی 1394 ساعت 14:07 http://www.rn.blogfa.com

وای دقیقا توتی هم این اخلاق رو حتی بدترش داره...
مثلا خواهر من زایمان کرده با اس دادن تبریک گفته...
بعد با اصرارای من فقط چند دقیقه اومده خونشون اونم اومده دنبال ما.....بعدشم هیچی نخورده اونجا چون به خاطر همکارش که فوت شده بود اعصابش خورد بوده.....
توتی هم فقط روابط اجتماعیش با دوستاش و همکاراش و فامیل خودش خوبه...
منم اینقد حرص میخورممم از این رفتاراش...........
همیشه جلوی بقیه باید خجالت بکشممممم

آخ ک میفهمم چی میگی

شهره مامان حسین شنبه 5 دی 1394 ساعت 18:03

خدا بیامرزه اموات.سلام..من خواننده.وبلاگ اشتی جونم و از تو نظرات اونجا شمارو خوندم و اومدم .قشنگ و روون مینویسی. بیشتر روزانه هاتو بنویس با جزییات.سپاس

سلام عزیزم
خوش اومدی عزیزم
ممنونم نظر لطفته بازم پیشم بیا

هیلا جمعه 4 دی 1394 ساعت 14:09

سایرا جون سخت نگیر در مورد زنگ زدن به بابات کاملا موافقم باید زنگ میزد ولی زندایی بابات واقعا نه!!!! همین که تو زنگ بزنی کافیه... حتی اگر خونشون رفته باشید و مونده باشید. رابط این ادم و زندایی بابات تو هستی تو به نمایندگی باید زنگ میزدی و میگفتی کاظم هم سلام میرسونه و تسلیت میگه. واقعا کافیه به حرفم فکر کن

باهات موافقم ولی ما از طریق تلگرام با همه ی این اقوام کرمان در ارتباط هستیم یعنی فقط به همون دوبار دیدنه ختم نشده روابط
برای همین از طرفی چون زندایی بابا در شرایط بدی بود مناز کاظم خواستم
درضمن زندایی میدونست من از مدرسه زنگ میزنم و کاظم کنارم نبوده و سلام رسوندی در کار نیست
ولی کلا حرف من اینه بعضی عزت گذاشتن ها خوبه و سر و ته همه چیز رو نباید با یک اس ختم به خیر کرد

ندا پنج‌شنبه 3 دی 1394 ساعت 14:26 http://mydailyhappenings.blogsky.com

سلام سایرا جونم
دوباره پیدات کردم : )
چه جالب که منم پست آخرم گله گذاری از همسره! اینا کی درست میشن پس؟!!!

سلام عزیزم
هیچ وقت درست بشو نیستن خواهر جان

مریمی چهارشنبه 2 دی 1394 ساعت 17:54 http://shazdehkoochooloo.persianblog.ir

خداوند بیامرزدشون . بمیرم طفلکم . چقدر بدشانسی آوردی . امیدوارم از این به بعد زندگیت پر باشه از خبرهای خوب .
برای همسرت هم خودت رو اذیت نکن جانم . منم دقیقا همین مشکل رو با علی دارم . اصلا نمی تونم بفهمم چرا انقدر سختشه زنگ زدن . یا مثلا توی جمع های خانوادگی انتظار دارم احوالپرسی کنه ! یک بار نشده مثلا به طرفش بگه خوبی ؟ چه خبر ؟ یا مثلا حال کسی رو بپرسه . فقط با دوستاش روابط خوبی داره . من اوایل خیلیییییی خودمو اذیت می کردم بعد فهمیدم فایده نداره و حتی راستشو بگم مثلا لاپوشونی می کردم که مثلا علی سلام می رسونه ! یا حالتونو پرسید . بعد به این نتیجه رسیدم که ( ببخشید ) به جهنم ! خودش مسوول اعمال خودشه . گاهی البته هنوزم حرص می خورم اما سریع به خودم می گم مشکل خودشه . تو هم خودتو اذیت نکن گل من . اینجوری فقط به خودت آسیب می زنی . اولین شخص مهم زندگیت همیشه خودت باش .
امیدوارم شاد و سلامت باشی گل من .

آخ مریمی میفهمم چی میگی
آره هرکس مسئول رفتار خودشه ولی اینا حداقل های یک روابط اجتماعیه
خیر نبینن که اینقدر استرس به جون آدم وارد میکنن

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.